تشريفات و خدمات مجالس ملل

اهميت و نقش مبلمان اداري در مشاغل

فضاى ادارى و دكوراسيون داخلى محيط كار شما اهميت بسياري در روند كاري و جلوه اجتماعي خواهد داشت و مبلمان اداري يكي از پارامتر هاي ايجاد فضاي ايده آل و مناسب است. لازم است كه شما، در ايجاد فضايي رسمي و مدرن و در عين حال راحت و ساده تلاش كنيد؛ تركيب و هارموني صحيح و به كار بردن خلاقيت در انتخاب و چيدمان، سبب جلوه اي زيبا و به روز در محيط كار شما خواهد شد.انتخاب مبلمان صحيح سبب احترام و مشتري مداري شما و راحتي و آسودگي كاركنان خواهد شد. به دليل اهميت مبلمان و تأثير در دكوراسيون داخلي، در ادامه در رابطه با نقش و انتخاب مبلمان اداري مناسب، صحبت خواهيم كرد:

اهميت مبلمان اداري مناسب

 مبلمان اداري يكي از مواردي است كه سبب جلب نظر و توجه افراد در هنگام ورود به فضاي اداري و محيط كار شما خواهد شد. در صورتي كه مبلماني مدرن و كارآمد را براي محيط كار خود انتخاب كنيد علاوه بر كارآيي، سبب زيبايي محيط و دكوراسيون داخلي نيز خواهد شد.امروزه در اكثر اماكن و فضاهاي اداري مي توانيد مبلماني متناسب با فضاي كوچك يا بزرگ را مشاهده كنيد و نقش آن را در ايجاد تأثير مثبت براي عوامل و كارمندان و همچنين مشتريان و ارباب رجوع مشاهده كنيد. در واقع مي توان گفت امروزه مبلمان اداري و مدرن جايگزين صندلي و ميزهاي ساده و قديمي در گذشته شده است.تركيب صحيح رنگ و بافت مبلمان در كنار ديگر فاكتورهاي طراحي داخلي، هارموني شيكي را براي محيط كاري شما رقم خواهد زد. بنابراين از نقش مبلمان اداري  در محيط اداري خود غافل نباشيد و متناسب با فضاي خود، مبلماني مناسب و با كارآيي بالا را انتخاب كنيد و سبب ايجاد فضايي لوكس در محيط كار خود شويد.

 

مبلمان اداري مختلف 

با توجه به نقش و اهميت مبلمان مدرن اداري، در هر فضايي مي توان از مبلمان اداري و مشتقات آن استفاده كرد و فضاي مناسبي را جهت امور كاري و اداري و همچنين ايجاد فضايي راحت جهت كار و استراحت ايجاد نمود. در واقع مبلمان از نوع اداري شامل تجهيزاتي است كه به فضاي كسب و كار شما جلوه خاصي مي دهد و سبب نظم دادن اشيا و محيط مي شود. مبلمان اداري محدود به فضاي اداري نخواهد شد بلكه طيف گسترده اي از اماكن و فضاها مانند منازل، مدارس، دانشگاه، بانك، بنگاه، سالن كنفرانس، آموزشگاه و ... را پوشش مي دهد و كاربرد اساسي در طراحي و دكوراسيون داخلي آن ها خواهد داشت.

 همچنين مبلمان اداري شامل انواع مختلف ميز مديريت، ميز مطالعه، صندلي و ميز كامپيوتر، پارتيشن اداري، ميز تحرير، صندلي هاي اداري، قفسه كتابخانه، قفسه بايگاني اسناد، كمد و ... است كه بر اساس نوع محيط اداري شما و كاربرد آن، در انواع مدل هاي مختلف ساخته و توليد مي گردد.

 

انتخاب مبلمان اداري

امروزه تنوع بالاي در مبلمان در انواع اشكال و جنس ها و رنگ ها، سبب جلب رضايت همه ي اقشار مردم با سليقه هاي مختلف شده است و شما به راحتي مي توانيد مبلمان اداره خود را متناسب با سليقه و محيط خود  انتخاب كنيد. تا اينجا با انواع مبلمان اداري كلاسيك و كاربرد آن ها آشنا شده ايم، حال براي انتخاب مبلمان اداري مناسب لازم است كه فاكتورهايي را در نظر گرفته و سپس اقدام به خريد مبلمان اداري مناسب كنيم.

ابعاد محيط و فضاي اداري

پيش از اينكه اقدام به خريد مبلمان اداره و محيط كار خود كنيد، ابعاد فضا و مكان مورد نظر خود را بررسي كنيد و بر اساس بزرگي يا كوچكي فضاي خود مبلماني مناسب را انتخاب كنيد. سعي كنيد در فضاي كوچك از مبلماني با ابعاد بزرگ استفاده نكنيد و از فضاي در دسترس خود، استفاده اي مضاعف و كارآمد كنيد. بنابراين سعي كنيد مبلمان خود را هماهنگ با فضاي محيط كار انتخاب كنيد.

 حرفه و نوع استفاده ي مبلمان اداري

لازم است كه موارد استفاده مبلمان اداري مختلف را بدانيد و بر اساس نوع حوزه ي كاري خود مبلمان اداري كلاسيك متناسب را انتخاب كنيد. انواع مختلفي از مبلمان اداري  بر حسب نوع حرفه و شغل وجود داشته كه رعايت  تناسب مبلمان با كار شما ضروري است.

مبلمان اداري آفن

كيفيت و سلامت 

 يكي از نكات ضروري در هنگام انتخاب مبلمان، كيفيت محصول است تا بتواند جوابگوي نياز كاري شما باشد و كيفيت و بازدهي مناسبي را نيز به همراه داشته باشد. بنابراين در انتخاب مبلمان اداري مناسب، بررسي سطح كيفي محصول را فراموش نكنيد. يكي از اجزاي مهم و اساسي در مبلمان، صندلي است و دليل اهميت آن نقشي است كه در سلامت كاركنان و عوامل ايفا مي كند. همچنين به علت اينكه معمولاً  افراد ساعت هاي متوالي را در هنگام كار هستند و از اين مبلمان استفاده مي كنند لازم است محصولي انتخاب شود كه به حفظ سلامتي و حتي كاهش خستگي كارمندان نيز كمك كند و استفاده مكرر آن سبب آسيب جسماني نيز نشود. 

قيمت مناسب مبلمان اداري 

در خريد مبلمان براي حرفه خود ، بر اساس بودجه خود محصولي با كيفيت مناسب، ظاهري زيبا و متناسب با دكوراسيون خود را انتخاب كنيد؛ بالا بودن قيمت مبلمان اداري به منظور كيفيت و دوام بالاي آن نخواهد بود. امروزه با وجود تنوع بسيار بالاي مبلمان ، صرف نظر از نقش زيبايي شناسي، ابتدا به كيفيت يك محصول توجه كنيد و براساس سطح كيفي آن اقدام به خريد كنيد. تناسب در دكوراسيون و طراحي داخلي

مبلمان اداري جزئي از طراحي داخلي و دكوراسيون محيط كار شما محسوب مي شود و سبب زيبايي، تفكيك و استفاده ي صحيح از فضا مي شود؛ بنابراين از طراحي صحيح آن غافل نشويد.رنگ، يكي از عوامل مهم در دكوراسيون و طراحي فضاي كاري شما است و سعي كنيد با خلاقيت و نوآوري، مبلمان اداري كلاسيك و مدرني متناسب با دكوراسيون محيط اداري خود انتخاب كنيد.

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: 6
+ نوشته شده: 1397/3/23 ساعت: ۰۶ توسط:tashrifatbahman :